Real-time bidding to nowoczesny sposób zakupu reklamy w sieci oparty na automatyzacji, dopasowaniu treści do konkretnego konsumenta i czasie rzeczywistym. O jego rozwoju świadczą dane i prognozy statystyczne.
RTB pozwala na dopasowanie w czasie rzeczywistym przekazu reklamowego wyświetlanego konkretnemu konsumentowi na podstawie jego wcześniejszych zachowań w sieci.
Dzięki integracji tej technologii z kompleksowym systemem Marketing Automation możliwe jest precyzyjne dostosowanie treści do klienta w oparciu o zgromadzone w systemie informacje o jego cechach, aktywnościach i potrzebach.
O rozwoju RTB świadczą następujące dane:
1. RTB był w roku 2013 najszybciej rosnącym sektorem cyfrowej reklamy (źródło: IAB).
2. Szybki wzrost znaczenia RTB można zaobserwować na przykładzie DoubleClick Ad Exchange (ADX), gdzie sprzedaż tego rodzaju reklamy wzrosła z 8% do 68% w czasie krószym niż półtora roku (źródło: Google).
3. Według analiz firmy eMarketer, w roku 2015 w Stanach Zjednoczonych RTB stanowić będzie już 25% całości wydatków na reklamę odsłonową w Internecie.
4. Według IDC, ogólnoświatowe wydatki na RTB wzrosną w roku 2017 do 20,8 miliardów dolarów.
5. Zgodnie z prognozami IDC, RTB ma rozwijać się w tempie 49% rocznie, dzięki czemu do roku 2022 stanowić będzie 80% rynku reklamy display w USA.
Odpowiedz