Inauguracja cyklu Śniadań z iPresso już za nami!

Na pierwszym Śniadaniu z iPresso w katowickim hotelu Angelo zjawiło się kilkudziesięciu przedstawicieli branży automotive. Spotkanie poświęcone było nowym trendom w marketingu, zmianom jakie zachodzą w tej dziedzinie wśród dealerów samochodowych i możliwościom jakie daje im automatyzacja.

15Jako pierwszy zabrał głos Janusz Gałka, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing iPresso w firmie encja.com. Mówił m.in. o niewystarczalności rozwiązań stosowanych do tej pory przez marketerów dążących do zwiększenia sprzedaży. Zauważył, że działania takie jak drukowanie ulotek, reklama displayowa, AdWords czy szkolenie sprzedażowe są często nieefektywne i pochłaniają budżet przeznaczony na marketing.

- Mamy też np. CRM’y. Nasze doświadczenie jeśli chodzi o CRM’y jest takie, że to jest ogromna baza wiedzy, dzięki której naprawdę wiemy wiele o klientach. Ale co się dzieje dalej? Nic z tym nie robimy, CRM’y najczęściej są w firmach po to, żeby zaspokoić potrzeby dyrektorów marketingu - mówił.

Janusz Gałka podkreślał, że kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami odgrywa Internet, który daje marketerowi takie narzędzia jak newsletter, strony internetowe, media społecznościowe czy landing page.

Przywołując przykład rozwoju klimatyzacji i nawigacji, Janusz Gałka, pokazał też jak w krótkim czasie może dojść do powstania i upowszechnienia się nowych rozwiązań technologicznych. Czy dzięki Marketing Automation rozwój ten będzie dotyczył również marketingu? W Stanach Zjednoczonych w wielu branżach – np. w motoryzacji, hotelarstwie, tam gdzie jest mnóstwo relacji klient-firma – narzędzia tego typu używane są już od 2000 roku – wyjaśniał.

 

sniadanieipresso-31Michał Wojciechowski, prezes firmy, współtwórca systemu Marketing Automation iPresso podkreślał w swojej prezentacji wagę prowadzenia spersonalizowanej komunikacji z konsumentami oraz rolę jaką w tym procesie odgrywa automatyzacja marketingu.

Marketing Automation jest technologią, która umożliwia budowanie spersonalizowanych relacji z klientami, jednocześnie pozwalając na zaoszczędzenie zasobów przeznaczanych na działania marketingowe. Jak wynika z badań aż 66% marketerów uważa spersonalizowaną komunikację za wiodący czynnik odpowiedzialny za poprawę efektów kampanii marketingowych i pozytywne doświadczenia klientów- powiedział.

Prezes Wojciechowski mówił o trzech kluczowych elementach jakie zapewnia automatyzacja marketingu – komunikacji wielokanałowej, nastawieniu na konkretną osobę i samodzielności systemu.

Marketing Automation to technologia obejmująca wszystkie dziedziny działań marketingowych. Umożliwia integrację wieolokałową. Nie korzystamy już tylko z e-maila, teraz możemy mówić o wykorzystaniu komunikacji w wielu kanałach: poprzez email, sms, czy też kanały społecznościowe czy nawet osobiste wizyty podczas ekspozycji firmy na targach. Pozwala to systemowi zarejestrować klienta, który np. zainteresował się ekspozycją dealera samochodowego w czasie targów motoryzacyjnych. Przy jego kolejnej wizycie w salonie system będzie już wiedział, że klient ten interesował się danym modelem.

Nie rozmawiamy już z „userem” czy z użytkownikiem który zapisał się np. na newsletter, ale z konkretną osobą, która ma swój kontekst i swoje potrzeby. Chcemy wiedzieć kto to jest, z kim rozmawiamy, w jaki sposób mamy prowadzić tą komunikację.

Mający tysiące takich użytkowników nie możemy komunikować się ręcznie. Automatyzacja polega na tym, że system sam ma wyciągać wnioski i podawać naszym handlowcom już konkretne informacje na temat potencjalnego klienta. System sam się uczy i automatycznie komunikuje się z klientami.

Michał Wojciechowski mówił też o wszechstronności Marketing Automation, który integruje takie kanały komunikacji jak social media, newslettery, formularze kontaktowe, landing page, kody z opakowań, kody QR. Możemy też wrzucić tu wszelkie dane, które były już wcześniej w firmie, ale których dotychczas nie wykorzystywaliśmy, pomimo ich wielkiego potencjału. Tutaj te wszystkie dane, które istniały już w firmie, zaprzęgamy do aktywnej komunikacji, by budować kontekst i odpowiednio komunikować się z naszymi klientami - dodał.

12Jako ostatni głos zabrał Jacek Klukowski z firmy MarketingCom, który od 14 lat zajmuje się marketingiem w branży dealerskiej. Przypomniał fundamentalne pytania przed jakimi stają marketerzy: jak zrozumieć klienta? i jak osiągnąć sukces sprzedażowy?

Żyjemy w ciekawych czasach. Wszystko się zmienia niezwykle dynamicznie, praktycznie co 2-3 lata następuje znacząca zmiana. Pojawiają się takie technologie, które sprawiają, że marketerzy muszą zmieniać swoje zachowania - mówił.

Jako przykład podał tu marketing mobilny, który pojawił się 3 lata temu. W Polsce pojawiły się już również rozwiązania Marketing Automation: to zupełnie inna filozofia pracy na bazach danych, polegająca na tym, że obserwujemy reakcje klienta, widzimy co klient mówi, czego szuka – i na tej podstawie działamy.

Praca na bazach to prawdziwa rewolucja. Dzięki narzędziom typu iPresso dochodzimy do tego, że zaczynamy obserwować co klient robi, zaczynamy stymulować klienta do pewnych działań, widzimy ich efekty i doprowadzamy klienta do zakupu samochodu.

Dostaliśmy jako marketerzy rzecz niewyobrażalną. Po raz pierwszy już nie ma tego powiedzenia, że “połowę swoich wydatków marketingowych wyrzucam do kosza, tylko nie wiem która to jest połowa”. W tej chwili jeżeli tylko chcę liczyć to co robię i efekty tych działań, to wiem dokładnie co przynosi skutki i co powinienem robić. Jeszcze nigdy reakcje marketerów nie były tak szybkie.

Jeszcze nigdy nie dysponowaliśmy narzędziami o takich możliwościach obserwacji klientów i dedykowania im ofert. To sprawia, że inwestycja w wiedzę i technologię jest konieczna dla powiększenia zysków we współczesnym biznesie.

śniadanie z ipresso11
Pierwsze Śniadanie z iPresso cieszyło się dużą popularnością wśród dealerów, którzy licznie przybyli do hotelu Angelo. Mamy nadzieję na kolejne takie spotkania!

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>