Strona główna » Co wyróżnia dobrze zaprojektowany system Marketing Automation?

Co wyróżnia dobrze zaprojektowany system Marketing Automation?

Co wyróżnia dobrze zaprojektowany system Marketing Automation?

Marketing Automation to kompleksowy system, z którego korzystają marketingowcy i przedstawiciele działów sprzedaży. Stanowi on podstawowy element skutecznej strategii nowoczesnego marketingu.

Czym powinien charakteryzować się efektywny system Marketing Automation? 

look

Marketing Automation pozwala na zwiększenie efektywności działań marketingowych i sprzedażowych. System buduje i integruje bazę klientów i potencjalnych klientów naszej firmy. Daje nam możliwość prowadzenia rozbudowanych, spersonalizowanych programów nurturingowych. Umożliwia monitorowanie na bieżąco rezultatów prowadzonych kampanii marketingowych, analizuje i podaje w formie przystępnych raportów osiągane przez nas wyniki. W efekcie prowadzi do skrócenia cyklu sprzedażowego, dotarcia z odpowiednią ofertą do właściwego targetu i zwiększenia konwersji, co z kolei przekłada się na wzrost efektywności naszych kampanii i dochodów firmy.

Marketing Automation automatyzuje pracę, która do tej pory była wykonywana przez marketingowców ręcznie i prowadzi do obniżenia kosztów prowadzenia biznesu, m.in. poprzez zmniejszenie nakładów na komunikację z rynkiem (np. wydatków na tradycyjną reklamę) i zwiększenie liczby wartościowych leadów.

Dzięki zestawowi narzędzi wchodzących w skład Marketing Automation, system automatycznie gromadzeni kontakty z wielu źródeł, a także grupuje je, targetuje oraz punktuje ich określone cechy i zachowania. W ten sposób zyskujemy informacje o naszych potencjalnych klientach i automatyzujemy proces komunikacji z nimi. Celem Marketing Automation jest skuteczne wykorzystanie wiedzy o klientach, a w efekcie dokonanie przez nich zakupu.

System iPresso umożliwia nam zarządzanie kontaktami w prosty, intuicyjny sposób, oraz na bieżąco monitoruje ich aktywności i zachowania. Kontakty gromadzone w systemie pochodzą z całego szeregu źródeł m.in. landing page’ów, formularzy internetowych, mediów społecznościowych, lub importu z zewnętrznych systemów. Każdemu z nich system może przypisać wskazaną przez nas ilość punktów (lead scoring) za posiadane przez niego cechy (np. zajmowane stanowisko) lub wykonane działania (np. przeczytanie naszego maila). Skutkuje to personalizacją kontaktów z klientami. Nasz przekaz dopasowujemy do potrzeb i oczekiwań konkretnej grupy użytkowników, a dzięki monitoringowi ich zachowań, wiemy z którymi warto się skontaktować w celu dokonania sprzedaży. Efektem jest wzrost ilości wysokiej jakości leadów sprzedażowych, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu ich pozyskania.

iPresso daje nam też możliwość intuicyjnego tworzenia zaawansowanych kampanii marketingowych poprzez algorytmy Marketing Automation. System będzie sam, automatycznie wykonywał określone przez nas czynności w odpowiedzi na zdefiniowane wcześniej działania naszych potencjalnych klientów. Algorytmy te mogą obsługiwać jednocześnie tysiące kontaktów. Pozwala to na automatyczną selekcję i wysyłkę ofert do potencjalnych klientów oraz pozyskanie kontaktu do osób, które z dużym prawdopodobieństwem zakupią nasz produkt lub usługę. System iPresso posiada też możliwość powiadomienia e-mailowego, smsowego, czy głosowego o określonych działaniach wykonanych przez konkretne osoby.

Wyniki naszych działań i stan realizacji zakładanych celów są przez system stale monitorowane i dostępne w formie raportów oraz wykresów, pozwalających szybko zorientować się w osiągniętych efektach.

Automatyzacja – system Marketing Automation ma odciążać marketingowca.

Skuteczny system Marketing Automation charakteryzuje się tym, że odciąża marketingowca, wykonując za niego szereg czynności. Jego obsługa ma być szybka i prosta, tak by nie tworzyć konieczności zatrudniania kolejnych pracowników do zarządzania nim.

Zadaniem systemu Marketing Automation jest ułatwienie i przyspieszenie pracy, a nie mnożenie czynności, które musi wykonać osoba nadzorująca go. Użytkownicy systemów Marketing Automation skarżą się czasem, że to, co miało uprościć i zautomatyzować ich pracę, w praktyce okazuje się zwykle bardzo skomplikowane i pochłania mnóstwo ich czasu. Trudno w takim przypadku mówić o prawdziwej automatyzacji.

W przeciwieństwie do tak niefunkcjonalnych i trudnych w obsłudze narzędzi, system iPresso nie wymaga dużych nakładów pracy ze strony obsługujących go osób. Wystarczy wyznaczyć mu zadania, które ma realizować. iPresso wykona powierzoną mu pracę za nas, bez naszego ciągłego nadzoru. Odciąża tym samym marketingowca od konieczności samodzielnego wykonywania mnóstwa żmudnych działań. W tym przypadku „automatyzacja” nie jest pustym hasłem, lecz rzeczywistym sposobem działania systemu.

System dla marketingowców, nie dla informatyków

Tym, co zazwyczaj umyka twórcom tego typu systemów, jest fakt, że są one przeznaczone głównie dla osób odpowiedzialnych za komunikację, PR-owców i marketingowców, a więc osób posiadających zdolności i przygotowanie przede wszystkim z zakresu wiedzy humanistycznej.

Ludzi tych nie interesuje przeważnie, jak system działa od strony technicznej. Często odstraszająco działa na nich informatyczna terminologia i niewiele mówią im parametry, których znaczenie jest oczywiste dla specjalistów z branży IT.

Interesują ich przede wszystkim korzyści, jakie może im przynieść Marketing Automation – wzrost sprzedaży, poszerzenie wiedzy o zachowaniach klientów, czy monitorowanie skuteczności działań marketingowych.

iPresso zostało stworzone właśnie z myślą o potrzebach marketingu. Jest to system prosumencki, nastawiony na korzyści swoich użytkowników, otwarty na ich potrzeby i ulepszany zgodnie z ich wymaganiami. Ukierunkowanie na potrzeby marketingu, zrozumienie charakteru tej branży i jej specyfiki to czynniki wyróżniające system iPresso na tle innych rozwiązań Marketing Automation.

System łatwy w użytkowaniu, intuicyjny i przejrzysty

System iPresso jest tak skutecznym rozwiązaniem właśnie dzięki zrozumieniu potrzeb swoich użytkowników. Jego twórcy stawiają na intuicyjność i prostotę obsługi, co jest słabą stroną wielu innych rozwiązań w tej dziedzinie. Kluczem do sukcesu jest tu połączenie kompleksowych funkcji automatyzujących marketing z intuicyjnością zarządzania nimi.

Zarządzanie kontaktami w iPresso jest szybkie i proste. Wszystkie dane o naszych potencjalnych klientach dostępne są za pomocą kilku kliknięć. System stale obserwuje ich cechy oraz zachowania i na bieżąco nas o nich informuje.

iPresso zapewnia przy tym działania wielokanałowe, poprzez e-mailing, smsy, powiadomienia głosowe, strony www, landing page, formularze internetowe, ankiety internetowe, pliki z materiałami do pobrania, internetowe biura prasowe i media społecznościowe. Wszystko to funkcjonuje z poziomu systemu, bez konieczności wielokrotnego przelogowywania się pomiędzy różnymi stronami, czy kontami w serwisach społecznościowych.

Użytkownik ma też możliwość tworzenie kompleksowych, bardzo złożonych algorytmów marketingowych. Nie potrzebuje do tego żadnego przygotowania technicznego – wszystko odbywa się za pomocą funkcji przeciągnij i upuść.

Generowane przez system raporty z prowadzonych kampanii są czytelne i przejrzyste, dzięki czemu wystarczy jeden rzut oka, by sprawdzić, w jakim stopniu nasze założenia zostały zrealizowane.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.