Bez automatyzacji procesów marketingowych trudno sobie dziś wyobrazić skuteczną strategię marketingu i sprzedaży. Stosowanie Marketing Automation stało się już oczywistością dla większości czołowych firm na świecie. Jak działa ten system i jakie przynosi korzyści?
Marketing Automation jest dynamiczne rozwijającym się rozwiązaniem, z którego korzystają marketingowcy i przedstawiciele działów sprzedaży. Ten kompleksowy system automatyzujący działania marketingowe dysponuje zestawem narzędzi umożliwiających podejmowanie skutecznych działań prowadzących do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży.
Aż 84% liderów biznesowych korzysta lub planuje rozpocząć korzystanie z możliwości Marketing Automation do 2015 roku (źródło: Gleanster).
Jakie są korzyści z zastosowania Marketing Automation?
Marketing Automation pozwala na automatyzowanie procesów gromadzenia informacji o klientach i potencjalnych klientach, monitorowanie ich działań oraz automatyczne podejmowanie akcji marketingowych skierowanych do wyselekcjonowanych przez system osób.
System monitoruje zachowania klientów i przyznaje im punkty (zgodnie z wprowadzonymi przez nas wytycznymi) za wszystkie istotne cechy i działania przybliżające ich do zakupu.
Dzięki zgromadzeniu i zintegrowaniu wiedzy charakteryzującej naszych potencjalnych klientów oraz historii podejmowanych przez nich działań, system jest w stanie ocenić prawdopodobieństwo zrealizowania transakcji. W ten sposób wyodrębnione zostają najbardziej wartościowe leady.
Zastosowanie kompleksowych algorytmów skutkuje podjęciem odpowiednich działań wobec konkretnych kontaktów. Zamiast masowo wysyłać ofertę do wszystkich kontaktów, system na podstawie wprowadzonych przez nas wytycznych, określa, z kim warto skontaktować się jak najszybciej, a kto nie przejawia zainteresowania naszymi usługami. Według badań Aberdeen Group, korzystanie z Marketing Automation zwiększa konwersję leadów o 53%.
Marketing Automation pozwala na bardziej zindywidualizowane podejście do klientów oraz nawiązanie i podtrzymywanie bliższych relacji z nimi poprzez reagowanie na ich oczekiwania. Daje nam możliwość spersonalizowanego zwracania się do konkretnych osób. Lepiej poznajemy ich wymagania, potrzeby i zainteresowania. Oferta, którą otrzymują jest w większym stopniu do nich dostosowana, co znacznie zwiększa szansę na dokonanie zakupu.
Co więcej, dzięki zdobyciu wiedzy o naszych klientach, możemy nawiązać z nimi trwalszą i bardziej owocną relację. Tym samym korzystanie z systemu Marketing Automation przekłada się na wzrost liczby klientów.
Marketing Automation umożliwia tworzenie zaawansowanych algorytmów, poprzez które określamy, jakie działania mają zostać podjęte po spełnieniu przez klienta określonego wymagania.
System może więc monitorować, które osoby otrzymały naszą wiadomość e-mail, które z nich otworzyły ją, a które kliknęły również w linka i zapoznały się dokładniej z naszą propozycją. Każde z tych działań będzie odpowiednio punktowane, a zgromadzenie odpowiedniej ilości punktów oznaczać będzie wysokie prawdopodobieństwo dokonania zakupu. W reakcji na określone działania potencjalnego klienta, system Marketing Automation, podejmuje też odpowiednie akcje, mające przybliżyć go do pożądanego przez nas celu.
Marketing Automation daje nam większą kontrolę procesu sprzedażowego. Dzięki monitorowaniu, analizowaniu i raportowaniu w czasie zbliżonym do rzeczywistego czynności wykonywanych przez nasze kontakty, system na bieżąco dostarcza nam informacje o stopniu realizacji naszych założeń. Wiedza ta daje nam możliwość szybkiego reagowania.
Dzięki automatyzacji zmniejszają się wydatki na marketing, system wykonuje bowiem dużą część pracy za marketerów. Redukujemy też koszty przeznaczane na tradycyjną reklamę. Wzrasta natomiast efektywność podejmowanych działań marketingowych. Rośnie ilość wartościowych leadów. Mamy coraz więcej klientów, dzięki czemu rośnie sprzedaż i dochody firmy.
Odpowiedz