Blog iPresso Marketing Automation

Coraz silniejsza potrzeba automatyzacji

Automatyzacja to potwierdzony sposób na usprawnienie wielu procesów biznesowych, który jest zdolny zwiększyć ogólną produktywność. Według statystyk wzrost ten utrzymywał się mniej więcej na poziomie 14%. Dzięki oszczędności czasu oraz środków firmy mogą je relokować do innych priorytetowych sfer i w mniejszym stopniu roztrwaniać swoje zasoby. Według prognoz w nadchodzących latach automatyzacja coraz bardziej będzie nabierać na znaczeniu. Już teraz niektóre firmy wprowadzając szeroko zakrojone rozwiązania automatyzujące komunikację z klientami oraz inne procesy notowały ponad 200% wzrost możliwości sprzedaży swoich produktów lub usług.

Trend automatyzowania procesów związanych ze sprzedażą, posiadaniem ciągle aktualnych danych o klientach, odpowiadania na pytania odbiorców, obsługi prostych, powtarzalnych czynności, odciążania zespołów w codziennej pracy, jest czymś jak najbardziej pozytywnym, przynoszącym wielowymiarowe korzyści. Nie dziwi wtedy fakt, że coraz więcej firm z różnych branż zwraca się w stronę automatyzacji marketingu w celu znalezienia lepszych rozwiązań dla swoich odbiorców, zrozumienia ich potrzeb oraz dokładniejszego dopasowania się do zmieniającej z powodu pandemii sytuacji na rynku.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz