Strona główna » KPI w marketingu, czyli jak mierzyć efektywność działań marketingowych

KPI w marketingu, czyli jak mierzyć efektywność działań marketingowych

KPI w marketingu, czyli jak mierzyć efektywność działań marketingowych

Połowa pieniędzy, które wydaję na marketing zostaje zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem która to połowa – mawiał John Wanamaker, amerykański przedsiębiorca i jeden z pionierów współczesnego marketingu. Dziś, dzięki narzędziom oferowanym m.in. przez systemy Marketing Automation, możliwe jest nie tylko ogólne mierzenie skuteczności działań marketingowych, lecz także precyzyjne monitorowanie poszczególnych wskaźników efektywności

Marketingowe cele KPI mogą być bardzo różnorodne i obejmować szeroki wachlarz danych związanych z liczbą nowych klientów i leadów, aktywnościami kontaktów, odwiedzinami stron internetowych czy poziomu zaangażowania fanów w mediach społecznościowych.

Poniżej kilka popularnych KPIs monitorowanych przez użytkowników systemu iPresso Marketing Automation.

  • liczba wizyt na stronie internetowej lub firmowym blogu

Wskaźnik związany z liczbą odwiedzin firmowej strony internetowej świadczy o popularności firmy wśród potencjalnych klientów. Poziom odwiedzalności bloga jest dla marketerów wskazówką co do atrakcyjności publikowanego contentu.

  • zapisania na subskrypcję newslettera i wypisania z subskrypcji

Firmowy newsletter jest jednym ze skutecznych sposobów komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Warto zatem zdefiniować liczbę odbiorców, do których chcemy dotrzeć i monitorować jak przesyłane treści wpływają na statystki zapisów.

Możliwe jest również monitorowanie liczby wypisań z newslettera. W tym przypadku, w systemie iPresso Marketing Automation istnieje opcja ustawienia celu “im mniej tym lepiej”. Należy tu zdefiniować wartość, której nie chcemy przekroczyć, np. 5 wypisań z subskrypcji miesięcznie.

  • nowe kontakty / leady

Liczba nowych leadów w bazie kontaktów to wskaźnik pozwalający na zorientowanie się w przełożeniu prowadzonych działań marketingowych na pozyskiwanie potencjalnych klientów.

  • zrealizowane transakcje / liczba zamówień

Wskaźniki związane z liczbą zrealizowanych transakcji, sprzedanych produktów czy wykonanych transakcji pozwolą na trzymanie ręki na pulsie w zakresie skuteczności prowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych.

  • liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku

Działania w mediach społecznościowych stanowią ważny element strategii marketingowej wielu firm. Warto więc wyznaczyć cele związane z poziomem zaangażowania internautów w treści publikowane na Facebooku czy Twitterze (liczba fanów czy polubień postów).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.