Strona główna » Jak wykorzystać Marketing Automation w branży e-commerce?

Jak wykorzystać Marketing Automation w branży e-commerce?

Jak wykorzystać Marketing Automation w branży e-commerce?

Systemy Marketing Automation pozwalają na regularne wsparcie procesów sprzedaży w branży e-commerce. Rozwiązanie to umożliwia zautomatyzowanie komunikacji przy jej jednoczesnym dopasowaniu do potrzeb i oczekiwań klientów. Sklepy internetowe z powodzeniem stosują narzędzia MA zarówno na etapie pozyskiwania klienta, jak i podczas całego procesu sprzedaży oraz w późniejszych relacjach.

Poniżej pokazujemy cztery przykłady działań, jakie może zastosować w systemie MA sklep sprzedający produkty RTV.

1. Wiedząc, że dany kontakt interesował się w ciągu ostatnich siedmiu dni kategorią produktów: sprzęt RTV – telewizory (system odnotował jego aktywność w formie wejścia na monitorowane strony poświęcone określonym modelom telewizorów), możemy wyświetlić mu adekwatne powiadomienie, np. w formie pop-up, w momencie ponownego wejścia na stronę główną naszego sklepu.

Taką możliwość daje funkcjonalność AKCJE NA STRONIE – dowiedz się więcej!

 

2. Innym przykładem zastosowania mogą być działania typu cross-selling. Do klientów, którzy np. kupili w danym dniu laptopa, ale nie odnotowano dla nich zakupu żadnych akcesoriów, system może automatycznie, np. z dwudniowym opóźnieniem, wysłać e-maila z atrakcyjną ofertą zakupu np. torby na laptopa czy myszki.

Taką możliwość dają w iPresso SCENARIUSZE MARKETING AUTOMATION – dowiedz się więcej!

 

3. System iPresso umożliwia też budowanie i podtrzymywanie relacji z klientem poprzez przewidywanie jego potrzeb i reagowanie na nie.

Przykładem takiego działania, może być wysyłka e-maila, z opóźnieniem półrocznym dokładnie od dnia zakupu drukarki, z informacją o możliwości korzystnego zakupu tuszu czy papieru do drukarki.

 

4. W przypadku gdy klient kontaktuje się ze sklepem w sprawie zgłoszenia reklamacji – telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej, system może automatycznie wprowadzić taki kontakt na wcześniej stworzoną ścieżkę reklamacji.

Dzięki temu sprzedawca będzie miał pewność, że każdy z kontaktów, który zgłosił chęć reklamacji zostanie obsłużony według wcześniej wypracowanych, sprawdzonych standardów – przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnego i spersonalizowanego podejścia do klienta.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.