Strona główna » Targetowanie behawioralne – jak wiedza o zachowaniach klientów pozwala na dotarcie do nich z odpowiednio dobraną ofertą

Targetowanie behawioralne – jak wiedza o zachowaniach klientów pozwala na dotarcie do nich z odpowiednio dobraną ofertą

Targetowanie behawioralne – jak wiedza o zachowaniach klientów pozwala na dotarcie do nich z odpowiednio dobraną ofertą

Systemy Marketing Automation umożliwiają dotarcie ze spersonalizowanym i ściśle dostosowanym do potrzeb odbiorcy komunikatem w najbardziej dogodnym momencie. Jest to możliwe m.in. dzięki monitorowaniu i punktowemu ocenianiu zachowań i reakcji potencjalnych klientów na prowadzone w stosunku do nich działania marketingowe. Targetowanie behawioralne (oparte na zachowaniach odbiorców) zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia kampanii, uwzględnia ono bowiem cały kontekst komunikacji z klientami.

Marketing Automation pozwala na monitorowanie zachowań potencjalnych klientów – np. wejścia na dane podstrony, otwarcia wysyłanych im e-maili, kliknięcia w linki czy wypełnienia ankiet. Dane te można następnie wykorzystać w budowaniu scenariuszy MA. Dzięki temu e-mail pozwalający np. na skorzystanie ze zniżki na dany produkt zostanie wysłany tym osobom, które właśnie nim się interesowały (odwiedzały związane z nim podstrony czy czytały odpowiednie e-maile).

Cały proces odbywa się przy tym automatycznie – określone zachowanie danego kontaktu (potencjalnego klienta) może oznaczać przypisanie mu w systemie odpowiednio zdefiniowanego tagu lub kategorii, a kolejne działanie zostanie podjęte właśnie w stosunku do osób oznaczonych takim tagiem, lub należącym do kategorii.

Targetowanie behawioralne jest jeszcze skuteczniejsze dzięki zastosowaniu scoringu. Scoring behawioralny polega na przyznawaniu potencjalnym klientom określonej liczby punktów za wykonywane przez nich działania – takie jak wejście na stronę internetową firmy czy zapoznanie się z e-mailingiem.

Dzięki ustaleniu odpowiedniej skali przyznawania punktów dział sprzedaży wie, którzy konsumenci są najbliżsi dokonania zakupu i wobec których należy podjąć dalsze działania, takie jak np. wysyłka spersonalizowanej oferty czy bezpośredni kontakt telefoniczny.

Jak ustalany jest scoring behawioralny w iPresso?

Ustalanie scoringu behawioralnego w systemie iPresso odbywa się poprzez wybór odpowiednich akcji i bloków warunkowych.

• Akcje – to czynności, które system wykonuje na zdefiniowanych kontaktach. Za każdą z akcji, takich jak np. wysłanie wiadomości e-mail czy wysłanie SMS’a system przyzna konsumentowi z góry ustaloną liczbę punktów.
• Bloki warunkowe – umożliwiają ocenę aktywności konsumenta i przyznanie punktów za jej wykonanie lub też niewykonanie.

Bloki warunkowe pozwalają na przypisywanie zarówno punktów dodatnich, jak i ujemnych za każdą z aktywności konsumentów. System automatycznie zsumuje punkty zdobyte przez dany kontakt, a odpowiednio przygotowany plan scoringowy sprawi, że osoby o wysokiej ilości punktów będą jednocześnie osobami najbliższymi dokonania transakcji.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.