Strona główna » Jakie wskaźniki KPI warto monitorować w systemie MA?

Jakie wskaźniki KPI warto monitorować w systemie MA?

Jakie wskaźniki KPI warto monitorować w systemie MA?

Dashboard KPI w systemie iPresso pozwala na monitorowanie stanu realizacji kluczowych celów marketingowych oraz sprzedażowych firmy.

Cele te mogą być bardzo różnorodne i obejmować szeroki wachlarz danych takich jak: zmiany w bazie kontaktów (np. liczba nowych leadów), aktywności kontaktów (np. otwarcie lub kliknięcie linku z e-mailingu), monitorowane strony (liczba wejść na daną stronę) czy statystyki mediów społecznościowych (np. liczba polubień fanpage’a).

Cele mogą być realizowane w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym, kwartalnym i rocznym.

Przyjrzyjmy się na przykładach kilku najczęściej monitorowanym celom KPI w iPresso.

1. Liczba wypełnień formularza

Wskaźnik ten stosowany jest, gdy np. chcemy by liczba nowych wypełnień formularza zamieszczonego na landing page’u, poprzez który realizowana jest kampania marketingowa danego produktu, wynosiła 100 miesięcznie. Dzięki wyznaczeniu takiego celu, już w początkowych dniach zobaczymy jaki jest trend w realizacji celu, sprawdzimy dokładną liczbę nowych wypełnień oraz procent jaki stanowi ona względem całości celu.

Podobne wskaźniki związane z bazą kontaktów możemy zdefiniować pod kątem liczby nowych kontaktów w bazie lub w danym segmencie, oraz z uwzględnienie podziału ze względu na scoring, poszczególne cechy (województwo, wiek, płeć), czy atrybuty charakterystyczne dla danej branży.

2. Kliknięcia w linki zawarte w e-mailingu

Wskaźnik ten możemy zastosować gdy, np. chcemy by suma liczby kliknięć w linki zawarte we wszystkich e-mailach wysłanych w ciągu miesiąca wyniosła 1000.

Możliwe jest też zdefiniowanie celów określanych jako “im mniej tym lepiej” – dotyczyć to może np. wypisań z subskrypcji newslettera. W tym przypadku definiujemy wartość, której nie chcemy przekroczyć, np. 30 wypisań z subskrypcji miesięcznie.

System, poza wyświetlaniem odpowiednich symboli i wskazywaniem obecnego trendu oraz stopnia realizacji celu, może też generować odpowiednie podsumowania (dzienne, tygodniowe lub miesięczne), które zostaną przesłane do wyznaczonych osób.

3. Liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku

Dashboard KPI pozwala na wyznaczanie celów związanych z kontami w mediach społecznościowych. Do najczęściej wykorzystywanych wskaźników należą tu:

  • liczba fanów na FB,
  • liczba wyświetleń filmów na YouTube,
  • obserwujących profil na Twitterze.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.